ابلاغیه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام در آستانه محرم

ابلاغیه هیئات «جوانان عاشورایی» رزمندگان اسلام درآستانه ماه محرم

اباعبدالله الحسین علیه السلام:
«مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ #فَلْیَرْحَلْ_مَعَنَا»

(هرکس آماده است خون خود را در راه ما نثار کند و خود را آماده لقای خداوند سازد، با ما رهسپار شود.)

ضمن عرض سلام و خدا قوت به مدیران و خادمان هیئات «جوانان عاشورایی» برای فعالیتهای شایسته در ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر، از آنجا که تعظیم شعائر حسینی و احیاء امر اهل بیت علیهم السلام از مهمترین دستورات ائمه هدی علیهم‏‌السلام و امامین انقلاب است، و با توجه به نزدیک شدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، نکاتی چند از باب تذکر تقدیم می شود:

۱️⃣ محدودیتهای کرونایی به هیچ وجه موجب تعطیلی مجالس محرم نشود و هیئت‏ها با رعایت فاصله‏‌گذاری، در فضای باز و یا مکانهای دارای سقف بلند و با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برگزار شود.

۲️⃣ سوگواره سراسری «#احلی_من_العسل»، که یکی از برنامه های اصلی سالانه هیئات جوانان عاشورایی در روز ششم محرم است، طبق مصوبه ستاد کشوری با همکاری آموزش و پرورش و نهادهای دیگر در قالبهای: مراسم حضوری با اولویت بقاع متبرکه و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا؛ اجرای گروههای سرود در قالب کاروانهای سیار؛ و اجرای پویش در فضای مجازی؛ و با ابتکار و تحرک خاص هیئات جوانان عاشورایی با توجه به فرهنگ عزاداری و بوم هر منطقه، برگزار شود.

۳️⃣ در انتخاب «#شعار» محافل محرم، دقت شود حتی الامکان به جای مضامین سلیقه ای که گاه با «فلسفه نهضت عاشورا» نیز در تنافی است، بر شعارهای «حرکت آفرین» در جهت فلسفه نهضت عاشورا که در بیانات و رجزهای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان آمده و بارها در بیانات امامین انقلاب نیز به آنها اشاره شده است، تکیه شود.
به عنوان پیشنهاد، عبارت «#فَلْیَرْحَلْ_مَعَنَا» در ابتدای این ابلاغیه آمده است ـ و طرح گرافیکی آن نیز در کانال و صفحه جوانان عاشورایی انتشار می یابد ـ یا شعارهایی از این دست، می تواند مناسب باشد.

۴️⃣ در زمانی که در اثر خیانت، سستی و بی تدبیری برخی مسئولان، هجمۀ معنادار جبهه نفاق به شخص ولیّ فقیه و نائب‏‌الحجه(عج) به بهانه فشارهای اقتصادی شدت گرفته است، هیئات بایستی با تبیین «جایگاه امام» در عاشورا و حماسه کربلا، به دفاع منطقی و عمیق از اصل مترقی ولایت فقیه پرداخته و این نقشه را هم نقش بر آب نمایند.

۵️⃣ در شرایط خاص امروز، با بهره‏‌گیری از رسانه و فضای مجازی برای انتقال محتوای هیأت، خطبه های اباعبدالله الحسین علیه‏‌السلام، جهت و فلسفه قیام سید الشهداء علیه‏‌السلام در نگاه امامین انقلاب، و تکلیف کنونی «جوانان عاشورایی» و با استفاده از ابتکارات، مسابقات و… می توان محدودیتهای زمانی، جمعیت و… را جبران کرد.

۶️⃣ بهره گیری از دستنوشته ها و وصیتنامه های شهدا (بخصوص شهدای نوجوان) و ارائه در قالبهای جذاب، می‏تواند فرهنگ عاشورا را با زبان امروزی در دل و جان آمادهٔ نوجوانان و جوانان بنشاند.

من الله التوفیق

print

همچنین ببینید

گزیده سخنرانی سردار نجات درهمایش مدیران هیات رزمندگان اسلام

خداراشکر که یک‌بار دیگر خداوند توفیق زیارت امام رئوف و دیدار مدعوین این همایش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *